Filmforgatás: Antigoné

Date 2008. augusztus 22.

2008. július 29. – augusztus 5. között egy film hangelvételén dolgoztunk: nyolc napon keresztül forgattuk Szophoklész Antigonéját, Dettre Gábor rendezésében. Jelenleg a film utómunkái zajlanak, amint lehet közzétesszük majd a hivatalos fotókat és várhatólag magát a filmet is, teljes terjedelmében. Addig íme pár werkfotó ízelítőül, amiket a forgatási szünetekben és a rendezői instruálások közben lőttünk.

13 hozzászólás a “Filmforgatás: Antigoné” bejegyzéshez

  1. Little Foot (AKA. Tappancs) írta:

    Mikor lehet végre látni a filmet? 🙁

  2. Kovács Balázs írta:

    Lassú munkához idő kell… 😉 sajnos az utómunkára nincs rálátásunk, a filmesek pedig nem a gyorsaságukról híresek. 🙁 Hamarosan találkozunk a rendezőasszisztenssel egy utószinkron kapcsán, akkor majd rákérdezek nála. A fejleményekről feltétlenül beszámolok itt, addig pedig a makép oldalát tudom ajánlani (Film / Projektek menüpont).

  3. KoBa(k) írta:

    Nos, beszéltem a rendezőasszisztenssel… idén sajnos már nem várható hogy elkészül a vágás. 🙁 2009 elején visszatérünk a témára, ígérem!

    Viszont még előtte (valószínűleg még 2008 decemberében) várható egy másik filmnek a bemutatója, melynek a hangjában szintén benne van a kezünk, szóval stay tuned folks! 😉

  4. Gyuri írta:

    Én is szerepeltem benne!!! Én voltam az a sármos katona aki csak tíz másodpercre vagyak benne, de nem baj mert élveztem. Egyébként még ágat is Ráztam… Na ki vagyok?:)

  5. klever írta:

    Amennyiben a filmet közkincsé teszitek, legyél kedves egy letöltő linkel megajándékozni.Már nagyon várom.
    Előre is köszönöm fáradozásod.
    klever@fw.hu

  6. BOP írta:

    Gondolom a képek csalnak, és valójában nem egy statívon kitett mikrofonon vettetek filmhangot? Ráadásul alulról?

  7. Kovács Balázs írta:

    Mivel a setekben egyáltalán nem volt mozgás a rendezői koncepció szerint, ezért fölösleges lett volna boomozni, nem is állt rendelkezésre megfelelő technika. Ugyanakkor mivel a zajszint sajnos messze fölötte volt egy hangstúdióénak (a Stúdió K színház előadótermébe sokszor az utca zaja is beszűrődött), nem lett volna célszerű messzebbről mikrofonozni. Ez a puskamikrofon tűnt a legjobb megoldásnak, hiszen a filmforgatásnál sajnos valamilyen szintű kompromisszumot kell hozni a kép miatt. Ha neked jobb ötleted van a setupra, érdeklődve fogadjuk és megköszönjük a javító szándékú kritikát és tanácsot!

  8. BOP írta:

    Pont zajos helyeken általában egy jókezű mikrofonos által a képhatárra “ragasztott” puskamikrofon sokat dob a dolgon, plusz esetleg el tud fordulni a zajok elől akár felvétel közben (két felvétel között meg be tud csukni minden ablakot, ajtót az épületben). A képeket nézve sztem 10-15 centit lehetett volna nyerni. És ha azt vesszük, hogy a hang intenzitása a távolsággal négyzetesen arányosan csökken, talán pár dB-t lehetett volna javítani a beszéd/háttérzaj arányán. Persze ha annyira zajos volt a stúdió, hogy full utószinkron kell, akkor nem érdemes nagyon megfeszülni…
    (Amúgy a makép honlapján Juhász Róbert van kiírva hangmérnöknek, lehet, hogy csak megszokásból…:)

  9. BOP írta:

    Ja, és szerintem amíg a szereplő nyaka mozoghat, addig érdemes mikrofonozni.

  10. Kovács Balázs írta:

    A fotók csalnak, a mikrofon vége mindig centire képhatáron volt. Mivel tényleg semmi mozgás nem volt, így felesleges lett volna mikrofonossal dolgozni a statív helyett. A zajok pedig az épület adottságaiból fakadtak (nincs hangszigetelés), amennyit lehetett természetesen mindent megtettünk az ügy érdekében.
    Juhász Róbert a technikát adta, a forgatásnál Borsos Benedek kollégám vagy jómagam voltunk állandóan jelen. A honlapra gondolom tényleg csak megszokásból nem került ki a mi nevünk is, pedig megígérték.

  11. Kovács Balázs írta:

    Szűk stúdióban az adott technikával így tűnt a legjobb kompromisszumnak. Természetesen lehetett volna még finomítani a beállításokon – magam is maximalista elveket vallok – de ugye filmforgatásnál egyéb szempontok (képszerkesztés, művészi és emberi tényezők) is komolyan befolyásolhatnak.
    Hozzá kell tenni azt is, hogy – amint a többi bejegyzésünkből is látszik – elsősorban mi nem filmes munkákra (technika, tapasztalat) vagyunk specializálódva. Azért köszönjük a szakmai észrevételeket, tanultunk belőle a következő alkalomra.

  12. BOP írta:

    Egy sebán mixert és egy Edirol R4-et (vagy a kis ZOOM-H2-t?) valóban nagyon kényelmetlen egy napig nyakban lógatni, de ha nincs minimum két fős a hangstáb, akkor nem nagyon van más választás.
    Szerintem nem éri meg ilyen fajta kockázatnak kitenni magát az embernek. Ha egy lepróbált jelenetbe neadjisten beleimprózik egy színész, és ez marhára megtetszik a rendezőnek, az nem lehet, hogy ne legyen meg hangban jól. Nem véletlen, hogy a világon mindenhol mikrofonosok dolgoznak a filmforgatásokon.
    Ha valamit bevállal az ember, akkor azt érdemes jól megcsinálni (pláne, ha maximalista elveket vall) szerintem. Evvel nem azt akarom mondani, hogy ti bármit elrontottatok volna, csak szerintem ez egy jó alapelv. Kifogásokat mindig lehet találni, de azok nem lesznek kiírva a végefőcímen (sem az album borítóján). Csak az elkerülhetetlen kompromisszumokba szabad belemenni, általában azok miatt is éppen eleget szív az ember később.
    A legjobbakat!

  13. OKOSTOJÁS írta:

    Kedves Maximalisták!

    Tudtommal , egy fillér sem volt a produkcióra. Minden és mindenki ingyen , barátságból volt !
    Na ebből fizess embert , technikát.

    Üdv

Szólj hozzá!

Formázáshoz ezeket a kódokat használhatod: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>